Dağ bisikletleri kendi içinde farklı farklı bir kaç gruba ayrılsa da temel olarak bir mantığı ele alır, bozuk yolda en hızlı ve güvenli ulaşım. Dağ bisikletleri ile arazide, bozuk patikalarda, çamurda, kayalıkta vb. bir çok yolda ilerlemek mümkündür. Dağ bisikletleri kontrolü kolaylaştıran geniş gidonlara, yol tutuşunu en üst düzeye taşıyan geniş yüzeyli ve dişli lastiklere, darbeleri sönümleyen ön ve arka amortisör sistemlerine, yokuşları tırmanmayı kolaylaştıran geniş aralıklı bir vites sistemine ve haliyle durmak istediğiniz anda sizi her durumda durduracak fren sistemlerine sahiptir. Doğada en güvenli ve en eğlenceli bisiklet dağ bisikletidir.
Şehirde bisiklet kullanmak isteyen üyelerimize önerim "ŞEHİR BİSİKLETLERİ" yazımızı okumalarıdır.
pisikleytci
Peki dağ bisikletinde gidonlar neden düz yapılıyor?
@serkan Aslında düz gidonlar olduğu gibi ufak açılar verilmiş gidonlar da oldukça popülerdir. Burada mühim olan gidonun genişliğidir (boyu). Gidon ne kadar geniş olursa engebeli yollarda iniş veya tırmanış esnasında bisikleti kontrol etmeniz daha kolay olacaktır. Gidonu çevirmek veya ön tekerin aldığı darbelerle gidonu saptırmasına karşı koymak güç isteyen bir iştir. Bir anahtar yardımıyla somun veya civata sıktığınızı düşünelim. Anahtarı en uç kısmından tutarsanız sıkma işini daha rahat yaparsınız. Aynı mantıkla dağ bisikletinde de gidonlar uzun ve genelde düz ya da hafif açılı şekildedir. Döndürme işini kolaylaştırdığı gibi darbelerin sönümlenmesinde de esneme payı olan gidonların epey faydası vardır.
pisikleytci
@serkan Aslında düz gidonlar olduğu gibi ufak açılar verilmiş gidonlar da oldukça popülerdir. Burada mühim olan gidonun genişliğidir (boyu). Gidon ne kadar geniş olursa engebeli yollarda iniş veya tırmanış esnasında bisikleti kontrol etmeniz daha kolay olacaktır. Gidonu çevirmek veya ön tekerin aldığı darbelerle gidonu saptırmasına karşı koymak güç isteyen bir iştir. Bir anahtar yardımıyla somun veya civata sıktığınızı düşünelim. Anahtarı en uç kısmından tutarsanız sıkma işini daha rahat yaparsınız. Aynı mantıkla dağ bisikletinde de gidonlar uzun ve genelde düz ya da hafif açılı şekildedir. Döndürme işini kolaylaştırdığı gibi darbelerin sönümlenmesinde de esneme payı olan gidonların epey faydası vardır.
Mekanizmayı anladım ama takılma yapma durumu olmuyor mu?
@serkan Bisikleti kullandığınız arazideki patika yollar gidondan en az 2 kat daha büyük oluyor. Bu sebeple doğada sağa sola takılması pek mümkün değil fakat 70-80 cm gidon ile trafikte aralara girerken araçlara takılması mümkün. Bu yüzden dağ bisikletleri dağda, yol bisikletleri yollarda, şehir bisikletleri ise şehir içi trafikte kullanılmalı.
pisikleytci