Ural Motorsikletleri (Sepetli Rus Motoru) – Motorsiklet – Bushcraft Okulu Forumları Ural Motorsikletleri (Sepetli Rus Motoru) – Motorsiklet – Bushcraft Okulu Forumları

Forum

 class=

Ural Motorsikletler...
 
Paylaş:
Bildirimler
Tümünü temizle

Ural Motorsikletleri (Sepetli Rus Motoru)

Serkan Sezer
(@serkan)
Tanınmış Üye Admin
kızıl ordu motorsiklet

Ural Motorsikletlerinin hikayesi, SSCB'nin II. Dünya Savaşı öncesi planlaması sırasında 1939 yılında başlıyor. Molotov / von Ribbentrop Paktı'na rağmen, Sovyetler Birliği yakında Alman Üçüncü Reich'ın acımasız diktatörü Adolf Hitler'e karşı savaşacağını biliyordu. Joseph Stalin orduya, Rus anavatanını işgalci Alman Panzerlerine, kara birliklerine ve Özel Kuvvetlerine karşı koruyacak kara kuvvetleri de dahil olmak üzere tüm operasyon alanlarını hazırlamasını emretti. Blitzkrieg'in Polonya Ordusuna karşı etkilerini gördükten sonra, seferberlik SSCB için büyük önem taşıyordu.

SSCB Savunma Bakanlığı'nda Kızıl Ordu için hangi motosiklet modelinin en uygun olduğunu tartışmak üzere bir toplantı yapıldı. Ordu, kullandığı motosikletler tatmin edici bir şekilde çalışmadığı için, Finlandiya ile askeri çatışmanın sona ermesinden sonra ekipmanını modernize etmek istemişti. O dönem Sovyet Kızıl Ordu'suna ait ekipmanların ve araçların çoğunun teknolojilerinin modası geçmiş ve üretim kalitesi arzulanan düzeyde değildi.

Uzun tartışmalar sonrasında Alman BMW R71 motosikletinin Kızıl Ordu'nun gereksinimlerine en uygun motorsiklet olduğuna karar verildi. Beş adet motorsiklet, tarafsız ülke olan İsveç'teki aracılar aracılığıyla gizlice satın alındı ​​ve Rusya'ya kaçırıldı. Moskova'daki Sovyet mühendisleri 5 BMW'yi dikkatlice söktüler. BMW tasarımının her detayını kopyaladılar ve Moskova'da kendi motorlarını ve vites kutularını üretmek için kalıplar ve boyalar yaptılar. Motorsiklet ile ilgili her şey tersine mühendislik ile incelendi. 1941'in başlarında, M-72 motosikletlerinin ilk deneme örnekleri, motosikletlerin üretimini görür görmez onaylayan Joseph Stalin'e gösterildi. (Bu arada, bu orijinal BMW'lerden biri halen duruyor ve fabrika müzesinde sergileniyor. İkinci Dünya Savaşı sırasında, Japonya'da Riyushko da Harley-Davidson V motorsikletlerini kopyalamakla meşguldü!)

Olası başka bir senaryoya göre de, BMW fabrikasının, motorsiklete ait çizimleri ve döküm kalıplarını Sovyetler Birliği'ne vermesidir. Molotov / Ribbentrop Paktı'nın sonucu olarak, Almanlar farklı alanlarda Sovyet “dostlarını” desteklemek için teknoloji transferi gerçekleştirmişti. OPEL Kadett savaştan hemen önce Sovyetlere verilmişti; ancak, seri üretime sadece Moskvitch 400 olarak savaşın sonuna doğru başlanabilmişti. 1941'de BMW, R75'in seri üretimine başladı ve R71'in üretimine devam etmedi.

Moskova'daki bir fabrika yüzlerce Rus M-72 sepet motosikleti üretiyordu. Nazilerin Blitzkrieg taktiği öylesine hızlı ve etkiliydi ki Sovyet stratejistleri Moskova'daki fabrikanın Alman bombardıman uçaklarının menzili içinde olmasından endişe duyuyordu. Motosiklet fabrikasının bombardıman menzilinden daha doğuya taşınmasına karar verildi. Seçilen alan, Ural Dağları'ndaki büyük Sibirya bozkırlarının kenarında yer alan küçük ticaret kasabası Irbit'ti. Irbit, 1917 Devrimi'nden önce Rusya'da önemli bir ticaret ve fuar merkezi olmuştu.

Şehirdeki tek önemli bina bir bira fabrikasıydı. Bu fabrika M-72 motorsikletlerinin üretileceği bir fabrikaya dönüştürüldü. 25 Ekim 1942'de ilk M-72'ler savaşa gönderildi. II.Dünya Savaşı sırasında keşif müfrezeleri ve mobil birlikler için 9.799 adet M-72 motosiklet cepheye teslim edildi. (II. Dünya Savaşı'ndan kısa bir süre sonra, geliştirilmekte olan yeni bir model için büyük jant kapakları üretildi. Telif hakkı yasaları nedeniyle hiçbir zaman satışa sunulamadı.)

Ural'ın tarihi, Hitler'in ordularının Rus ve Avrupa savaş alanlarındaki terörünü yenmek için ihtişam ile başladı. II. Dünya Savaşı'ndan sonra Fabrika yenilendi ve 1950'de 30.000'inci motosiklet üretildi. 1950'lerin sonunda, Ukrayna'da bir fabrika askeri kullanım için Uralların üretimini devraldı ve Irbit Motosiklet İşleri (IMZ) yerli, sivil tüketim için Urallar üretmeye başladı. Motorsikletin popülaritesi Ruslar arasında istikrarlı bir şekilde arttı ve 1960'larda tesis tam askeri olmayan üretime dönüştürüldü.

Ural Sivil Tarihi

Urallar 1953 yılında başta gelişmekte olan ülkelere ihraç edildi. 1960'ların sonunda, gelişmiş ülkelere teslimatlar başladı ve o zamandan beri her kıtada giderek daha fazla Ural yola çıktı. Urallar, fiyat, eskimeyen stil ve sepet işlevselliğinin benzersiz bir kombinasyonudur.

Kasım 1992'de, devlete ait fabrika Uralmoto Anonim Şirketi'ne dönüştü. Uralmoto, % 40'ı yönetim ve çalışanlar arasında hibe yoluyla bölünmüş, % 38'i özelleştirme yolu ile (çoğunlukla yönetime ve çalışanlara giden) açık artırma ile satılmış ve % 22'si hükümette kalmıştı.

1998'in başlarında, Ural özel Rus müteşebbüsler tarafından satın alındı; günümüzde artık devlete ait bir şirket değildir. Yeni sahiplik ve yeni yönetim, yeni fikirler ve üretim teknikleri, modern tasarım ve güncellenmiş teknoloji ve hepsinden önemlisi, üretimde tüm noktalarda kalite kontrol taahhüdü getirdi. Motorun dış görünüşü klasik bir Ural görünümünü korurken, kalite kontrol teknikleri ve daha iyi alaşım ve döküm, daha iyi mühendislik toleransları, daha iyi boya ve krom, daha güçlü ve daha iyi bir motorsiklet sundu. Eski Urallar hakkında iyi ve benzersiz olan her şey, sağlam bir çerçevede makaralı rulmanlara sahip yatay olarak zıt bir düz ikiz motorun doğal olarak dengeli tasarımı da dahil olmak üzere korunmuştur.

ural motorsiklet

Bugün fabrikada üretilen ana motorsiklet modelleri, zorlu Rus yolları düşünülerek tasarlanmış ağır hizmet Ural sepet motosikletleri ve Wolf'tur. Rusya'da, sadece atların ve Ural motosikletlerin ihtiyacınız olan yerlere ulaşmak için kullanılabileceği birçok yer var. Ural motosikletlerde dört zamanlı hava soğutmalı düz ikiz motorlar, geri vitesli dört vitesli şanzıman, şaft tahriki, iki diskli kuru debriyaj, yaylı amortisörler ve kampanalı frenler bulunur. Batı pazarlarının zevklerine daha iyi uyum sağlamak için son zamanlarda yeni solo ve sepet modelleri de geliştirilmiştir.

Ural, Rusların ağır kapasiteli motosiklet üreticisidir ve dünyadaki birkaç motosiklet sepeti üreticisinden de biridir. Ural motosiklet Rusya pazarında satışlarının yanı sıra Avustralya, İngiltere, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa, Hollanda, Belçika, İspanya, Yunanistan, Norveç, Finlandiya, İsveç, Almanya, Mısır, İran, Güney Afrika, Brezilya, Uruguay, Paraguay, Türkiye ve diğer birçok ülkede satıştadır. İlk M-72 üretim bandından çıktığından beri 3,2 milyondan fazla motosiklet teslim edildi.

Gelecek Ural için parlak görünüyor, sürmek eğlenceli ve bakımı kolay çok yönlü bir ulaşım şekli olarak rolünü sürekli olarak geliştiriyor. Hikaye henüz bitmedi.

Kaynaklar:

1. https://www.uralne.com/history-of-ural/
2. https://www.popularmechanics.com/cars/motorcycles/a26092/ural-sidecar/
3. https://www.uralmotosiklet.com/

CevapAlıntı
Topic starter Gönderildi : 12/05/2020 9:11 pm
Beğenenler erkan
Bushcraft34
(@bushcraft34)
Yeni Üye

Motor güzel ama fiyatı pahalı. En azından ülkemiz şartları için. ☹️ 

CevapAlıntı
Gönderildi : 13/05/2020 8:45 am
Beğenenler erkan
Kasım
 Kasım
(@Kasım)
Misafir

Gene de biz onu Alman motoru olarak tanıdık 🙂

CevapAlıntı
Gönderildi : 15/06/2020 1:28 pm
Serkan Sezer
(@serkan)
Tanınmış Üye Admin
Gönderen: @Kasım

Gene de biz onu Alman motoru olarak tanıdık 🙂

Zaten asıl esinlewnme yeri BMW motorsikletleri 

CevapAlıntı
Topic starter Gönderildi : 20/06/2020 10:09 pm
erkan
(@erkan)
Güvenilir Üye Onaylı
Gönderen: @bushcraft34

Motor güzel ama fiyatı pahalı. En azından ülkemiz şartları için. ☹️ 

Kaliteli motorsiklet, aynı zamanda o biçim de tarz ama ikinci elinin 140.000 TL ettiğini görünce şok oldum. 

CevapAlıntı
Gönderildi : 04/07/2020 12:30 pm
camper
(@camper)
Güvenilir Üye

Ural Motorsikler Temmuz 2020 Fiyat Listesi

  • Classic Fiyat: 216,900
  • Model CT Fiyat: Fiyat: 216,900
  • Model T Fiyat: Fiyat: 222,900
  • Sportsman Fiyat: Fiyat: 239,600
  • Ranger Fiyat: Fiyat: 245,900

Hayat ya cesur bir maceradır ya da hiçbir şey!

CevapAlıntı
Gönderildi : 14/07/2020 9:48 am
Serkan Sezer
(@serkan)
Tanınmış Üye Admin
Gönderen: @camper

Ural Motorsikler Temmuz 2020 Fiyat Listesi

  • Classic Fiyat: 216,900
  • Model CT Fiyat: Fiyat: 216,900
  • Model T Fiyat: Fiyat: 222,900
  • Sportsman Fiyat: Fiyat: 239,600
  • Ranger Fiyat: Fiyat: 245,900

Fiyatlar güzel ancak motorsikletler daha güzel. 🙂

CevapAlıntı
Topic starter Gönderildi : 15/07/2020 9:37 am
Beğenenler camper
Gökdeniz
 Gökdeniz
(@Gökdeniz)
Misafir
  1. Pubg deki motormuş güzel bi motor bilginiz için teşekkürler
CevapAlıntı
Gönderildi : 19/10/2020 10:19 pm
Paylaş:
Oy Verebilirsiniz.
[Toplam Oy: 19 Ortalama: 4.6]